Saleem Iklim Meninggal, Siti Nurhaliza Ajak Fan Berdoa

Saleem Iklim Meninggal, Siti Nurhaliza Ajak Fan Berdoa
Unggahan Siti Nurhaliza di Instagram.

jpnn.com, MALAYSIA - Penyanyi Siti Nurhaliza turut berduka dengan kepergian Saleem Iklim. Melalui akun Instagram pribadi, Siti Nurhaliza mengungkapkan perasaan dukanya.

Pada postingannya itu, Siti Nurhaliza merepost unggahan dari akun resmi Univeral Muzik Malaysia.

"Takziah buat seluruh ahli keluarga arwah & semoga arwah di tempatkan bersama insan insan terpilih di sana.. Alfatihah," tulis Siti Nurhaliza sebagai keterangan foto yang diunggah, Minggu (14/10).

"Al-Fatihah..seorang penyanyi lagenda, Saleem Iklim telah meninggalkan kita semua pagi tadi..takziah kami ucapkan kepada seluruh ahli keluarga beliau,sama2 kita berdoa agar beliau sentiasa ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..semoga roh beliau dicucuri rahmat," lanjut Siti.

Diketahui, vokalis band Iklim itu meninggal dunia pada Minggu (14/10) sekira pukul 06.15 waktu setempat. Pelantun Suci dalam Debu itu mengembuskan napas terakhir setelah menjalani perawatan intensif di Universiti Kebangsaan Medical Centre (PPUKM) di Kuala Lumpur. 

Pemilik nama asli AM Salim Abdul Majeed itu meninggal dunia di usia 57 tahun setelah sebulan dirawat di rumah sakit karena kecelakaan. Jenazah Saleem akan dibawa ke surau As-Syakirin di Bukit Mahkota, Cheras, Kuala Lumpur untuk disalatkan. Dia kemudian akan dimakamkan di Bukit Kiara Muslim Cemetery. (mg7/jpnn)


Penyanyi Siti Nurhaliza turut berduka dengan kepergian Saleem Iklim. Melalui akun Instagram pribadi, Siti Nurhaliza mengungkapkan perasaan dukanya.


Redaktur & Reporter : Djainab Natalia Saroh

Silakan baca konten menarik lainnya dari JPNN.com di Google News