Selamat, Siti Nurhaliza Lahirkan Bayi Perempuan

Selamat, Siti Nurhaliza Lahirkan Bayi Perempuan
Siti Nurhaliza. Foto: Instagram

jpnn.com, MALAYSIA - Setelah menanti 11 tahun lamanya, penyanyi Siti Nurhaliza akhirnya melahirkan anak pertama buah cinta dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa.

Pelantun Cindai itu melahirkan bayi perempuan melalui operasi caesar pada Senin (19/3) pukul 8.17 pagi waktu setempat.

Kabar bahagia ini dibagikan oleh asistennya yang bernama Rozi Abdul Razak melalui Instagram pribadi penyanyi berusia 39 tahun itu.

"Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan. Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat. Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat," tulis Rozi sebagai keterangan foto.

Selamat, Siti Nurhaliza Lahirkan Bayi Perempuan

Siti Nurhaliza dan suami rupanya sengaja memilih Senin (19/3) sebagai tanggal kelahiran anak mereka. Pasalnya hari tersebut bertepatan dengan 1 Rajab.

"Pasangan ini memilih hari Isnin (Senin) untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab," ungkapnya.

Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya. 

Setelah menanti 11 tahun lamanya, penyanyi Siti Nurhaliza akhirnya melahirkan anak pertama buah cinta dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa.

Silakan baca konten menarik lainnya dari JPNN.com di Google News