Hamil 4 Bulan, Siti Nurhaliza Putuskan Vakum Menyanyi

Hamil 4 Bulan, Siti Nurhaliza Putuskan Vakum Menyanyi
Kondisi teranyar Siti Nurhaliza yang tengah hamil 4 bulan. Foto: Instagram

jpnn.com, MALAYSIA - Penyanyi Malaysia, Siti Nurhaliza tengah berbahagia. Dia mengandung anak pertama dari pernikahannya dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa.

Dalam Instagramnya, Siti yang tengah hamil 4 bulan itu mengumumkan akan vakum dalam dunia tarik suara. 

"Saya bersyukur dan gembira karena saya masih ditawari undangan menggelar konser, untuk nyanyi, tampil di televisi dan radio, serta menjadi ikon berbagai produk. Sayangnya, kebanyakan tidak dapat saya penuhi. Bagaimanapun saya tetap harus memenuhi kewajiban saya sesuai dengan keadaan saya saat ini," ungkap Siti Nurhaliza.

Meski begitu, Siti tetap berusaha profesional. Perempuan 38 tahun itu memastikan akan menyelesaikan pekerjaan ‎yang telah menjadi kewajibannya.

Bagaimanapun, saya juga harus melunaskan beberapa tugasan juga selepas ini yang b‎ersesuaian dengan keadaan ini. Semoga dengan penjelasan saya ini, segala tanda tanya dan desas desus selama ini telah terjawab, kerana saya memutuskan untuk berehat disebabkan oleh kehamilan sulung ini," tulis Siti lagi. 

Sekadar diketahui, Siti dan suaminya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa menikah pada tahun 2006. Setelah 11 tahun membina rumah tangga, akhirnya mereka diberi momongan. (mg7/jpnn)


Tengah hamil 4 bulan, Siti Nurhaliza memutuskan untuk vakum dalam dunia tarik suara. Dia ingin fokus menjaga kehamilannya.


Redaktur & Reporter : Djainab Natalia Saroh

Silakan baca konten menarik lainnya dari JPNN.com di Google News