11 Tahun Menanti, Siti Nurhaliza Akhirnya Hamil Anak Pertama

11 Tahun Menanti, Siti Nurhaliza Akhirnya Hamil Anak Pertama
Siti Nurhaliza. Foto: Dok. JPNN.com

jpnn.com, MALAYSIA - Kabar bahagia datang dari penyanyi Siti Nurhaliza. Setelah menikah selama sebelas tahun dengan Datuk Seri Khalid, dia kini tengah mengandung anak pertama.

Kabar bahagia itu disampaikan Siti dalam akun Instagram miliknya ctdk, Jumat (13/10). ‎Dia mengunggah foto tengah memegang perutnya yang membuncit.

Dalam keterangan foto, Siti menjelaskan, telah mengandung empat bulan. ‎Keputusan untuk mengumumkan mengenai kehamilannya sudah dibicarakan dengan sang suami.

"Setelah melalui fasa dan tempoh tertentu, saya dan suami mencapai kata sepakat untuk mengumumkan kepada anda semua bahawa saya sedang hamil empat bulan," tulis Siti.

Karena mengandung, pelantun lagu Bukan Cinta Biasa itu memutuskan untuk rehat sejenak dari dunia hiburan. Menjaga kandungan menjadi fokus utamanya saat ini.

"Alhamdulillah, tiada kata yang dapat menggambarkan rasa syukur dan gembira karena Allah memberikan kurniaan yang telalu agung ini selepas 11 tahun kami bersabar. Inilah juga menjadi sebab utama kenapa saya memilih untuk berehat kerana kandungan dan bayi ini menjadi keutamaan saya," tulis Siti lagi. 

Tujuan Siti membuat pengumuman mengenai kehamilannya, karena dia kerap mendapat undangan bernyanyi. Namun, undangan itu harus dia tolak.

Meski begitu, Siti tetap berusaha profesional. Perempuan 38 tahun itu memastikan akan menyelesaikan pekerjaan ‎yang telah menjadi kewajibannya.

Setelah menikah selama sebelas tahun dengan Datuk Seri Khalid, penyanyi Siti Nurhaliza kini tengah mengandung anak pertama.

Silakan baca konten menarik lainnya dari JPNN.com di Google News