PM Malaysia Kobarkan Semangat Perangi Pasukan Sulu

PM Malaysia Kobarkan Semangat Perangi Pasukan Sulu
PM Malaysia Kobarkan Semangat Perangi Pasukan Sulu
KUALA LUMPUR - Perdana Menteri (PM) Malaysia Datuk Seri Najib Razak tidak tinggal diam saat Polisi Malaysia menyerang Pasukan Kesultanan Sulu di Lahad Datu dan Semporna, Negara Bagian Sabah, Selasa (5/3).

Pria berdarah Makassar ini menyatakan dukungannya dan meminta rakyat Malaysia untuk mendoakan Polisi Malaysia menjalan tugasnya. "Doakan kejayaan mereka yang berjuang di Lahad Datu dan Semporna," kata Razak di laman Facebook-nya seperti yang dilansir Berita Harian, Selasa (5/3).

Seperti diketahui perang berdarah pecah di Kunak dan Semporna, Lahad Datu, Negara Bagian Sabah, Jumat (1/3) lalu. Baku tembak ini terjadi antara Polisi Malaysia dengan Pasukan Kesultanan Sulu. Hingga kini, sudah 27 orang dilaporkan tewas.

Selain memberikan semangat melalui jejaring sosial, Razak juga memanfaatkan website resminya. Bedanya, di www.1malaysia.com.my, ia memuatkan video lagu patriotik "Inilah Barisan Kita" untuk menyuntik semangat tentara dan polisi Malaysia yang melakukan operasi sejak pukul 07.00, pagi tadi. (awa/jpnn)

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri (PM) Malaysia Datuk Seri Najib Razak tidak tinggal diam saat Polisi Malaysia menyerang Pasukan Kesultanan Sulu di


Redaktur & Reporter : Tim Redaksi

Silakan baca konten menarik lainnya dari JPNN.com di Google News