Tangkap WN Iran, Malaysia Serius Tangani Teroris

Tangkap WN Iran, Malaysia Serius Tangani Teroris
Tangkap WN Iran, Malaysia Serius Tangani Teroris
PUTRAJAYA - Penahanan warga negara Iran, Masoud Sedaghat Zadeh yang diduga kuat berkaitan dengan aksi pengeboman di Bangkok, Thailand, Rabu (14/2) malam, membuktikan bahwa Malaysia sangat serius mengatasi aksi terorisme di negara itu.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, membenarkan adanya penahanan tersebut. Sebagaimana dilansir Bernama, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menegaskan pihaknya tidak akan pernah mentoleransi wilayahnya dijadikan lokasi atau tempat persinggahan terhadap pelaku teror.

Hishammuddin menyebutkan, Masoud (31), ditahan pada Rabu (15/2) pukul 3.30 petang di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) di bawah ketika hendak terbang ke Iran, setelah tiba dari Thailand pada malam sebelumnya.

"Dia ditahan kerana diduga terlibat dalam percobaan melancarkan serangan bom di Bangkok pada 14 Februari lalu," katanya.(fuz/jpnn)

PUTRAJAYA - Penahanan warga negara Iran, Masoud Sedaghat Zadeh yang diduga kuat berkaitan dengan aksi pengeboman di Bangkok, Thailand, Rabu (14/2)


Redaktur & Reporter : Tim Redaksi

Silakan baca konten menarik lainnya dari JPNN.com di Google News